Saeco Moltio HD8768/21 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Moltio HD8768/21 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Henry van der Burgh 03-05-2019

Nooit meer een Philips Saeco

Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Aanvankelijk vond ik het apparaat wel fijn met goede melkschuim. Toen er binnen de garantieperiode (wettelijk drie jaar voor deze prijscategorie) een probleem ontstond begon de ellende. Eerste keer - niet goed gerepareerd. Tweede keer "Koopt u maar een nieuwe melkkan, dan is het probleem waarschijnlijk verholpen" Alleen had Philips de melkkan niet meer van een apparaat net iets ouder dan twee jaar !? Hun advies "Kijk maar of handyman deze nog heeft" Gewezen op de wettelijke garantie kwam er nog diezelfde dag een melkkan vanuit Philips !!?? Maar helaas dit verhielp niet het probleem wat ik zelf al had bedacht. Toen poging drie en weer verzonden voor reparatie. Toen kreeg ik vrij snel een bericht "apparaat dorgegemeten en niets mee aan de hand" Ze hadden er werkelijk niets mee gedaan!!! Kijkt u zelf maar op YouTube bij het filmpje. Ik koop geen Philips Saeco Moltio meer. Oordeel dan zelf over de non-garantie bij Philips.

Pluspunten

• Aanvankelijk goede melkschuim

Minpunten

• Later dus geen melkschuim meer
  • Onvriendelijke hulpdienst
  • GEEN SERVICE
  • GEEN GARANTIE

Cascos 03-05-2016

Lekkere koffie maar met enkele kanttekeningen

Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

We hebben dit apparaat nu ruim twee maanden in gebruik. De voordelen en goede punten zijn hier al benoemd en ik sluit me daar bij aan. Er zijn echter ook wat minder geweldige punten die ik hier niet terug lees, dus wil ik die onder de aandacht brengen.

# Als eerste het ontkalken van het apparaat. Op het display verschijnt automatisch de melding dat er ontkalkt moet worden. Wij zetten minder dan 10 kopjes koffie per dag en de melding dat er ontkalkt moet worden verschijnt bij ons ieder twee! weken. Het flesje Philips Saeco ontkalker dat je daarvoor nodig hebt, kost maar liefst € 6,90 (per ontkalking). Dat betekent dat wij op jaarbasis 24x6,90= € 165 kwijt zijn alleen al voor het ontkalken. Idioot!

# Je kunt op het apparaat inderdaad veel instellen, zo ook de sterkte van je koffie. Op de display wordt dit zichtbaar door 1 tot 5 boontjes. De hoeveelheid koffie die dan wordt gebruikt, verandert niet want wij zetten koffie op 2 bootjes sterkte en het apparaat blijft enorm veel koffie gebruiken. Ik heb het nog niet op de weegschaal gelegd maar we blijven bonen bijvullen.

# Tot slot het geroemde uitneembare bakje met bonen. De constructie is zo gevoelig dat als er een boontje of zelfs een stukje boon achterblijft bij het uitnemen en terug plaatsen van een bakje, stopt het apparaat met werken. Ik heb er de laatste keer maar de stofzuiger in gezet en toen werkte alles weer. Hij gaat er bij ons dus zeker niet meer uit.

Maar laat ik positief afsluiten, zowel cappuccino als de espresso smaken prima.

J. Kuilboer 14-05-2016

Hallo,
Graag zou ik je een aantal tips willen geven over het apparaat. Ik heb hem zelf ook en herken deze problemen niet.
Ten eerste zou ik adviseren om de volledige gebruiksaanwijzing te downloaden bij philips. Hierin staat zoveel meer dan in de bijgeleverde omschrijving.
Ten tweede wb het ontkalken zou ik adviseren om de kalkinstelling lager te zetten. Hierdoor geeft hij minder snel aan ontkalkt te moeten worden en bij de big bazar kan je van SQ een goede goedkope ontkalker krijgen 500ml voor 1,89.
Wb de hoeveelheid bonen die gebruikt wordt ligt ook aan het merk en soort bonen dat je gebruikt. Als je nl een zachte boon hebt gebruikt hij meer dan een hardere boon. Zelf gebruik ik de crema bonen van de lidl. Die zijn 6,95 de kilo niet te vet, te zacht en erg lekker(vette bonen maken het apparaat kapot).
Als laatste de bonen onder de bak: Doe de bonenbak niet te vol(tot het randje in de bonenbak)deze beweegt nl tijden het malen om de bonen te laten zakken. Deze bak is door middel van 2 lipjes aan de onderzijde los te halen om schoon te maken en er naderhand weer makkelijk in te klikken. Tijdens het schoonmaken van de bak een aantal keren met het schuifje heen en weer gaan om evt. bonenresten eruit te laten vallen.
Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen om de ondervonden problem op te lossen.
Ik heb het apparaat nu 3/4 jaar en bevalt mij erg goed.

Fred 01-12-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Heerlijke koffie. Melk opschuimen gaar prima. Apparaat ziet er goed uit. Waterreservoir en koffieafval bereikbaar vanaf de voorkant. Koffiebonen reservoir afneembaar. Aanrader!

Rocky 30-11-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Zet een heerlijke kop koffie. Goed handleiding en eenvoudig schoon te maken. Door de verschillende instel mogelijkheden kan je zelf je eigen koffie samenstellen. De koffie sterkte maar ook de hoeveelheid kan je helemaal zelf bepalen.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar het apparaat lijkt degelijk.

nico 24-11-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

sinds kort in het bezit van deze machine. Weten nu weer hoe echte koffie en cappuccino smaakt. Machine is makkelijk te handelen en ziet er degelijk en mooi uit. Ook schoonmaken is makkelijk te doen. Kortom hadden we de 8768/21 maar eerder aangeschaft.Maakt ook weinig herrie.

Piet 15-11-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Zet gemakkelijk een heerlijke kop koffie. Goed handleiding en gemakkelijk schoon te maken. Door de verschillende instel mogelijkheden kan je zelf helemaal je eigen koffie samenstellen. De koffie strekte maar ook de hoeveelheid kan je helemaal zelf bepalen.
Je kan hem vullen met koffie bonen maar je kan hem ook vullen met gemalen koffie.

lemans 05-11-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Ben positief verrast over deze koffieautomaat. De handleiding zou beter kunnen zijn. Heb op YouTube een (duits) filmpje gevonden hoe dit apparaat werkt en wordt uitgelegd welke mogelijkheden het heeft.
Lawaai(malen) valt mee: is maar kortdurend proces.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen: stroomgebruik ken ik niet maar heb 40 zonnepanelen op mijn dak dus hij wordt voorzien van groene energie!

J. Kuilboer 03-11-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Na veel zoeken in reviews ben ik op dit model terecht gekomen en ik moet zeggen dat het een goede keus is geweest.

Alles is in te stellen. Wij gebruiken altijd grote mokken om de koffie uit te drinken en bij dit apparaat kan je kiezen of je met 1x malen je beker vol wilt hebben (memo funktie) of met 2x malen (koffieknop 2x indrukken).
De koffie smaakt heerlijk en er zit een perfekte cremalaag op.
De melkopschuimer doet het goed en ik heb voor dit model gekozen, omdat je er een pak melk naast kan zetten. Het maakt nl. niet uit of je nu een pak uit de koelkast moet halen of een kan(bij de duurdere modellen). Dit scheelt in de aanschefprijs behoorlijk.
Het voordeel hiervan is ook dat je kan kiezen wanneer je de melk erbij doet (voor of na het koffiezetten).

De gebruiksaanwijzing die erbij zit is erg beknopt en kan je niet alles in vinden en ik zou dan ook adviseren de digitale uitgebreide versie te downloaden.

Het is een echte alleskunner en het grootste voordeel is dat alles via de voorkant toegankelijk is en je het bonenreservour eruit kan halen.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar ik vind de knoppen niet fragiel overkomen.

Kortom een aanrader!

Dirkvanklinken 03-10-2015
Geschreven voor: Saeco Moltio HD8768/21 zwart

Lekker bakkie, snel warm. Relatief eenvoudig schoon te maken. Enige "nadeel" dat de machine bij elke in en uitschakeling doorspoelt waardoor de lekbak redelijk snel vol is. Knopjes voorkant voelen wat fragiel aan.